تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/06/12 - 10:57
کد خبر: 480803

حواشی جدید انتصابات در دانشگاه صنعت نفت؛

در لایه های زیرین دانشگاه نفت خوزستان چه می گذرد؟/چه کسانی از دوقطبی شدن سود می برند؟

در لایه های زیرین دانشگاه نفت خوزستان چه می گذرد؟/چه کسانی از دوقطبی شدن سود می برند؟

دانشکاه نفت در چند هفته گذشته صحنه زورازمایی جریان های سیاسی شده و جریان حاکم سعی می کند افراد مختلف را قطب بندی کنند و افراد متعهد به بهانه عدم وابستگی به یک جریان حذف کنند که این دوقطبی شدن به ضرر دانشگاه است و ایجاد تنش می کند و مجموعه را خسته می کند!

به گزارش صنفی آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشگاه نفت خوزستان تخصصی ترین دانشگاه کشور است که نقش مهمی در تربیت نیروی متخصص صنعت مهم نفت دارد و طی8 دهه گذشته کانون اتفاقات مهمی در سرنوشت کشور و انقلاب بوده است. این دانشگاه دارای 4 دانشکده در اهواز، آبادان و تهران و محموداباد مازندران می باشد که ستاد مرکزی آن در آبادان مستقر است که طی حکمی از سوی وزیر نفت، اقای اوجی محمد چهاردولی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی تبریز سرپرست جدید دانشگاه صنعت نفت در 7 تیرماه 1402 منصوب شد.

پس از این انتصاب دانشگاه روی ریل حاشیه ها قرار گرفته و دانشگاهی که باید برای صنعت نفت نیروی انقلابی و متعهد تربیت کند، در دنده عقب قرار گرفته شده است. ای کاش مسئولان وزارت نفت با توجه به اهمیت و جایگاه نفت تلاش می کردند دانشکده های که تازه جان گرفتند را احیا کند و دانشجو و هیات علمی تزریق کنند، نه اینکه فردی را که در وزارت مسئولیت دارد و به شکل پروازی در دانشگاه حضور پیدا می کند را  مسئولیت می سپردند! آیا نمی شد یک نفر از اعضای هیات علمی خود نفت را که حساسیت بالای روی دانشگاه نفت دارد و برای این نماد آموزش عالی خوزستان جان میدهد را منصوب می کردند!

دانشگاه پس از این انتصاب هر چند انتظار تحرک و میدان دادن به نیروهای انقلابی و مومن و متعهد بودیم، فردی که در حوزه فرهنگی هم موفق نبوده، همزمان به یک معاونت دیگر گماشته می شود! آیا این به ضرر دانشگاه نیست؟ کسانی که باید مستقل و مومن به انقلاب باشند که به فکر توسعه دانشگاه باشند و اینکه فردی چند مسئولیت بگیرد این یعنی تحلیل دانشگاه! آنهم کسی که یک روز کار مالی نکرده و اصولا در تهران زندگی می کند و مشکلات و مسایل مالی پرسنل خوزستان را شاید متوجه نشود!

بکارگیری مسئول دفتر از یک استان دیگر!

دانشکاه نفت در چند هفته گذشته صحنه زورازمایی جریان های سیاسی شده و جریان حاکم سعی می کند افراد مختلف را قطب بندی کنند و افراد متعهد به بهانه عدم وابستگی به یک جریان حذف کنند که این دوقطبی شدن به ضرر دانشگاه است و ایجاد تنش می کند و مجموعه را خسته می کند!

انتصابات باید در مدار بکارگیری افراد سالم و بدون حاشیه باشند این چه مدیریتی است که برای یک مسئول دفتر باید از یک استان دیگر نیرو وارد کرد و مگر وعده ایت الله رئیسی بکارگیری نیروهای مومن و بومی نبود؟ چرا نمایندگان خوزستان و بویژه ابادان در این ظلم در حق پرسنل بومی ورود نمی کنند؟ اینهمه پرسنل تلاش که برای دانشکاه در بدترین شرایط جانفشانی می کنند ولی مدیریت جدید این پرسنل را نمی بیند.

اکنون شرایط دانشگاه به شکل رادیکالی در حال دسته بندی است و کافی است که تلقی شود در طیف مقابل قرار داری حتی اگر توانمند هم باشید، نادیده گرفته می شود ولی کافی است باب میل جریان قدرت باشی، پست و مسئولیت می گیری ! این طیف بندی به ضرر رشد علمی دانشگاه است و این سیاست بازی به تعبیر رهبری انقلاب جایی در دانشگاه ندارد! در زمانه سکوت حراست و نهاد رهبری و بسیج دانشگاه نفت در حال آسیب دیدن است و ای کاش این دستگاه های نظارتی فکری به حال دانشگاه کنند و اجازه ندهند این نگاه های سیاسی مجموعه نفت را چند تکه کند.

گزارش ارسالی از سوی دانشجویان دانشگاه نفت خوزستان؛ انتشار محتوای فوق توسط «خبرنامه دانشجویان ایران» دال بر تایید و یا عدم تایید مندرجات آن نیست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top